מהם יתרונות העמידון

העמידון הנו מתקן העמדה לנכים, המאפשר לנכים וקשישים המתקשים בעמידה להסתייע במתקן על מנת להיעמד. לאחר ביצוע שלבי העמידה, הנכה אינו זקוק לסיוע ויכול לעמוד בתוך העמידון בצורה יציבה ובטוחה לאורך זמן. העמידון מאפשר התייצבות עצמאית בתוכו לאורך זמן.

עמידונים יעילים בנויים כך שהם מאפשרים עמידה עצמאית וקלה וביצוע פעולות כמו קריאה, כתיבה, צפייה, פעילות ספורטיבית וכו' בעמידה כשהידיים משוחררות.  פעולות אלו מתאפשרות כאשר הנכה מעוגן לעמידון. עמידונים יעילים בנויים כך שהם מעניקים תמיכה מרופדת לגב, לחזה, לברכיים וכן לכפות הרגליים. כמו כן, עמידונים יעילים בנויים כך שהם ניתנים להתאמה אישית לפי מידותיו של המטופל ולפי מגבלותיו.

פעולת עמידה הינה חובה לכלל המרותקים תקופה ארוכה לכיסא גלגלים, כדי לאפשר את פעולתן התקינה של מערכות הגוף ולמנוע בעיות פיזיולוגיות כזרימת דם, מערכת השתן והתהוות פצעי לחץ, התנוונות סחוסים ברגליים וכו'.

שימוש בעמידון מסייע לזרימת דם לכל חלקי הגוף כולל הרגליים, מונע פצעי לחץ, בצקות, מונע את התנוונות שרירי הרגליים ומתאים למניעת אוסטאופורוזיס, משפר את תפקוד הכליות ומערכת העיכול, מונע דלקות בדרכי השתן, שומר על טווח תנועה ואורך רקמות משפר את שיווי המשקל, שיפור שליטת גו-אגן, שיפור שיווי המשקל ומשפר את דימוי הגוף ומצב הרוח.

העמידון מומלץ על ידי פיזיותרפיסטים כמכשיר שיקומי הכרחי לאנשים שאינם עומדים בכוחות עצמם. עמידונים נמצאים בשימוש במחלקות פיזיותרפיה ושיקום שונות המובילות בארץ כגון: תל השומר, בית חולים לוינשטיין, וממחלקות פיזיותרפיה של מוסדות שיקומיים ובתי אבות רבים ברחבי הארץ, כגון בית רבקה, בית חולים רעות, בית באייר וכו'.

מחקר שנעשה על ידי חוקרים מוינגייט בשיתוף עם חוקרים מאוניברסיטת מישגן ארה"ב הוכיח כי, השימוש בעמידון באופן קבוע במשך תקופה קצרה ידי קשישים בעלי מוגבלויות שיפר את חוזק השרירים והתפקוד, סייע לעמידה עצמאית ואף להליכה.

בארץ קיימים עמידונים המופעלים על ידי מערכות חשמל ומערכות הידראולית. עמידונים אלו יקרים ועלותם מגיעה אף לעשרות אלפי שקלים. לעומתם, קיימים  עמידונים מכאניים המיוצרים בארץ. עמידונים אלו מופעלים על ידי האדם עצמו בקלות וביעילות באופן שמאפשר להיעמד בצורה קלה ויעילה. היתרון של עמידונים מכאניים הוא במחיר הנמוך (כמה אלפי ₪), באמינותם לאורך זמן ובקלות הפעלם.

העמידון הינו מכשיר חיוני לנכים ומוגבלים. שימוש במכשיר על ידי הנכה משפר את חייו לבלי היכר ויעידו על כך מוסדות השיקום והפיזיותרפיסטים שממליצים עליו  כמכשיר שיקומי חיוני והמחקרים שנעשו על שימוש בעמידון על ידי נכים וקשישים.  

נכים וקשישים רבים משתמשים בעמידונים בכל רחבי הארץ ונהנים מתרומתם לאיכות חייהם. 

העמידונים הוכיחו כי הם מסייעים בשיקום ובשיפור חייו של הנכה.