מניעת ניוון שרירים

ניוון שרירים הוא מצב המתבטא באובדן במסת שריר השלד כחלק מתהליך ההזדקנות.  תהליך הירידה במסת השריר הוא תהליך טבעי, אבל ירידה משמעותית בזמן קצר נחשבת לירידה בעלת סיכונים בריאותיים. לירידה מסוג זה סיכון מוגבר עקב חוסר פעילות גופנית, ישיבה שכיבה ממושכת עקב ניתוחים או מחלות. המשמעות היא שפעילות השריר מופרעת באופן קשה וקיימת חולשה, עייפות, חוסר יכולת לנוע, ירידת תפקוד וירידת סבילות לחום ולקור.

אנשים הנמצאים בסיכון לסבול ממצב זה בשל ישיבה או שכיבה ממושכת זקוקים לפעילות גופנית בעמידה. בעזרת עמידה בעמידון המטופל יכול לעבור לתנוחת עמידה המסייעת בשיפור חוזק השרירים והתפקוד ובכך פועלת למניעת ניוון השרירים.

ביצוע פעילות גופנית משלימה המפעילה את כל שרירי הגוף בעת העמידה בעמידון, כגון הרמת משקולות, או משיכת פולי, מסייעת לחיזוק השרירים והתפקוד בתוך זמן קצר ואף היא יש בכוחה למנוע ניוון שרירים.

מחקר שנעשה על ידי חוקרים ממכון וינגייט בשיתוף עם חוקרים מאוניברסיטת מישגן ארה"ב הוכיח כי, השימוש בעמידון באופן קבוע במשך תקופה קצרה ידי קשישים בעלי מוגבלויות שיפר את חוזק השרירים והתפקוד, סייע לעמידה עצמאית ואף להליכה.

שימוש במכשיר על ידי קשישים המתקשים בעמידה או הליכה משפר את חייהם לבלי היכר ויעידו על כך מוסדות השיקום והפיזיותרפיסטים שממליצים עליו  כמכשיר שיקומי חיוני והמחקרים שנעשו על שימוש בעמידון על ידי נכים וקשישים.  

קשישים רבים משתמשים בעמידונים בכל רחבי הארץ ונהנים מתרומתם לאיכות חייהם. העמידונים הוכיחו כי הם מסייעים בשיקום ובשיפור חייו של הנכה.